I dok se tržište parfema konstantno uvećava i širi jedna isitina oduvek je sveprisutna – muski parfemi i afteršejvovi se kupuju iz jednog razloga – kako bismo impresionirali suprotni pol. Poput otkopčanog dugmeta na košulji subotom uveče i par kapi mirisa više predstavljaju osoben oblik, bez namere da se iko nađe uvređenim, „šepurenja“.
Poput šarenih ptica iz čuvenih dokumentaraca David Attenborough-a koje šire svoje perje pri susretu sa ženkom, tako i muškarci i žene pre izlaska iz svog doma dodaju par kapi svog omiljenog parfema. Ukoliko odgovara senzibilitetu i karakteru muškarca, parfem može biti vaš najjefektniji modni dodatak.
„Ne postoji ništa bolje od muškarca koji miriše na sveže brijanje. Čak i jeftin afteršejvdolazi u obzir, ali savet koji dolazi od žene je –potrudite se da pronađete svoj jedinstven miris i nećete se pokajati. Na taj način pokazaćete da ste samopouzdani, jakog karaktera i da vodite računa o detaljima. Citrusne note ponekad mogu biti loš izbor jer su ženstvene i lično ih ne preferiram na muškarcu“, navodi Anita Bhagwandas, modni urednik magazina „ Marie Claire“. „Umesto limun nota birajte Tom Ford Out Wood(cena oko 185 e), muževan i slatkast miris koji podseća na vanilu, sa dodatkom sečuan bibera i ćilibara. Ništa ne miriše toliko zanosno“.
Za druge žene poput Amy Lawreson, glavne urednice u kompaniji „Byrdie.co.uk“, nema ničeg lošeg u tome ako muškarac ne koristi određen parfem, već ih često menja ili čak ne nosi uopšte. „Jedno vreme oduševljavao meje Jean Paul Gaultier Fleur du Male“ – svež, lagan miris zahvaljujući dominantnom mirisu cveta pomorandže i mandarine uz dodatak veštački proizvedene slatkoće koja citrusne note stavlja u savršenu ravnotežu i čini parfem dovoljno jakim da ostaje na koži ceo dan.„Ali pošto ga je teško pronaći u parfimerijama kao primer odličnog muškog parfema navodim i Comme des Garçons Amazingreen, miris koji podseća na svežinu zelenog bilja i miris džungle“. Miris odiše dubinom koja je postignuta esencijom dima, baruta i mošusa što ga čini neodoljivim i savršenim primerom muškog parfema.
Viktor & Rolf Spicebomb je sledeći na spisku a njime je oduševljena Jennifer Savin, novinar magazina „Cosmopolitan“. „Momak sa kojim sam nedavno izašla mirisao je toliko dobro da sam ga osetila na nekoliko metara pre nego što je prišao da se pozdravi. Miris je hrabar i začinjen i čini da muškarac zrači samopouzdanjem“, navodi Jennifer koja dodaje „Iako znam da je već klasik i zvući po malo staromodno ako muškarac prođe pored mene a ja osetim Joop!Hommene postoji šansa da se ne okrenem u sekundi“. Iako već oproban od strane mnogih muškaraca, sa ovim muškim parfemom nema greške, bar što se dama tiče. Jak je i muževan i podseća na prve tinejdžerske ljubavi.
Još jedna dama iz sveta mode je i Elizabeth Hutton, asistent glavnog urednika „Absolutely“ magazina i kaže da devojke i žene vole određene mirise jer ih uglavnom podsećaju na nekoga. Ona kao savet za mušku kupovina parfema preporučuje Chanel Allure Hommesa senzualnom notom kedra. ODIN Semma 11 drugi je na njenom spisku uz notu sandalovine, cimeta i mirisne smole. „Misteriozan je, muževan i savršen balans između snage koja simbolizuje muškarca i note ženstvenosti koja podseća na romantiku“. Pomalo sladak i pomalo ljutkast – veoma ozbiljan kandidat.
Jedan od saveta koje ove dame navode jeste i da ne treba bežati od ženstvenih mirisa. To je ono za čim će skoro svaka žena posegnuti pa su šanse da im se vaš miris dopadne, samo još veće.