Šta su vaše prve asocijacije na crvenu boju?
Da li ste ikada čuli da crvena boja simbolizuje seksipil? Iako je tačno da se crvena boja povezuje sa strastvenom ljubavi – kao što je to slučaj sa crvenim ružama ili crvenim srcem za Dan zaljubljenih – može li pak, crvena boja da utiče na to da osoba koja je nosi bude poželjnija?
Odgovor na ovo pitanje istražujemo u narednim redovima za vas, a on će vas možda zainteresovati da svoj garderober osvežite aksesoarima i komadima poput košulja, baš u ovoj boji.
Psihologija crvene boje
Psihologija boja je odavno popularna tema, a najviše se razvila za potrebe marketinga! Da li znate zbog čega baš vaša kompanija ima logo u plavoj ili zelenoj boji? Istraživačima i psiholozima je već odavno jasno da boje itekako imaju jaku simboliku među ljudima, pa se teorije i psihologija boja koristi prilikom izgradnje brenda.
Pa tako, plava u poslovnom smislu znači lojalnost, zelena povezanost sa prirodom i zdravljem, ljubičasta kreativnost i inteligenciju – a crvena, uzbudljivost i hrabrost. Međutim, čak i kada napustimo okvire poslovanja, uzbudljivost i hrabrost su gotovo neizostavni elementi – seksipila.
Istraživači su utvrdili da seksipil crvene boje nije mit. Sudeći po članku objavljenom u Psychology Today, kada je grupi muških ispitanika pokazana slika atraktivne devojke obučene u crveno ili u plavo, većina je potvrdila da im je ta ista devojka bila privlačnija kada je nosila crveno.
Kad je isti test ponovljen grupi devojaka, muškarac koji nosio crveno se pokazao zanimljivijim za oko u odnosu na istu osobu u zelenoj ili plavoj odevnoj kombinaciji. Testiranje je vršeno na osobama iz četiri različite zemlje koje predstavljaju i Istočnu i Zapadnu civilizaciju.
Crvena garderoba – simbol seksipila, ali i i prestiža
Studije su, takođe, pokazale fundalemtalnu razliku između muške i ženske percepcije crvene kao privlačne boje. Muškarci misle da je žena tada jednostavno fizički privlačnija. Žene, sa druge strane, smatraju da muškarci koji nose crveno imaju veću moć i prestiž. Kroz istoriju, crvena boja je bila povezivana sa osobinom moći kod muškarca. U drevnom Rimu, najmoćniji muškarci su bili poznati kao coccianti – što se prevodi kao –onaj koji nosi crveno.
Veza između društvenog statusa i crvene boje bi mogla takođe da objasni običaj nošenja crvene ‘’moćne kravate’’ na važnim poslovnim sastancima. Zanimljivo je to da je takođe u kineskoj kulturi i feng-šui-u poznato da su neke boje za novčanik bolje od drugih, a crvena se smatra novčanikom koja donosi sreću sa novcem, ali i brzom, strastvenom trošenju.
Rezultati ove studije pokazuju da bi trebalo da dodate malo crvene u svoj ormar ukoliko želite da uvećate vaš seksipil. Na muškarce će crvena haljina definitivno ostaviti najveći uticaj, ali i žene neće odoleti hrabrom muškarcu koji može da iznese jarko crveni komad garderobe.
Setite se samo toreadora i Španije, te sve simbole koji se vezuju za ovaj kraj. Crvena je boja odvažnosti, hrabrosti, uzbuđenja, strasti, ali i ljubavi – a sve su ovo neizostavni elementi seksipila. Nadamo se da vam je teorija boja i psihologija zanimljiva koliko i nama, te da ćete sada promišljenije birati komade garderobe u vašem ormanu.